Com treballem les unitats i les desenes?

Hola famílies!

A matemàtiques, a banda dels números del 0 al 20, el signe de < i > (amb el nostre famós cocodril numèric que simula la boca d'un cocodril que es vol menjar al número més gran perquè té molta gana), estem treballant el concepte d'unitat i desena.

Aquest és una mica difícil de comprendre per els nostres petits, ja que és molt abstracte per ells. Però, ho estem fent d'aquesta manera perquè resulti més senzill i divertit pels nens i nenes de 1r. Us ho expliquem per si ho voleu fer igual a casa!

A la nostra parada d'autobusos arriben uns passatgers desitjosos d'anar d'excursió. Però..., podran anar tots? A cada bus només hi caben 10 persones i, si no hi ha 10, l'autobús no pot arrancar i els passatgers hauran de baixar convertint-se en unitats.


Així, per exemple, tenim el número 13. Cada alumne agafa 13 pilotetes de plastilina (així seguim reforçant el concepte de quantitat i els nombres). Una vegada tenim els 13 passatgers, comencen a pujar a l'autobús. Ens fixem que hem omplert un bus, però... s'han quedat 3 fora. Poden pujar a un altre autobús? Noo, perquè no podria arrancar. Així, els nostres petits se n'adonen que el número 13 està format per 1 desena (un autobús) i 3 unitats (tres passatgers que s'han quedat fora).



Aquí teniu la plantilla per si voleu descarregar-la per tenir-la a casa i reforçar aquest concepte. Podeu imprimir tants busos com vulgueu (amb 2 busos podreu treballar fins al número 20). A la segona pàgina trobareu els passatgers, els quals són opcionals, ja que podeu emprar plastilina o altres objectes (clips, macarrons, ciurons, taps, etc.) 

FEU CLIC PER DESCARREGAR LA PLANTILLA

Esperem que us hagi agradat i que us sigui d'utilitat.

Una abraçada virtual!

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada